LEKANDE LÄTT!

beta enduro

BETA RR 250/300 RACING MY24

Beta RR250/300 RACING, denna världs vinnande hoj, tog senast i slutet av 2020 hem ytterligare ett VM-Guld i form av Brad Freeman. 
Denna hoj kommer helt redo, för racing, på allra högsta nivå! 
Förutom massor av läckert “blingbling” kommer även denna hoj komplett fjädring från KYB.
För att göra det ännu mer racing, har Beta också valt att plocka bort den separata oljetanken, bland annat för att spara vikt. 

I samband med press-releasen av MY24 Racing, kunde Beta Motor avslöja en rejälv uppdatering på 300cc modellen.
Modellen kommer nu med dubbla tändstift.

Med införandet av den nya toppen med dubbla tändstift, har motorn dessa egenskaper förbättras ytterligare: responsen är ännu mer linjär, och även om den maximala effekten ökas är hojens följsamhet tydligt förbättrad. Detta resultat har uppnåtts tack vare de två tändstiften, som ger många fördelar: - De erbjuder förbättrad fördelning av bränsletändpunkterna i förbränningskammaren, ger mindre bränsleförbrukning, vilket gör systemet mer effektivt och uppnår en betydligt lägre resthalt.
Dubbla tändstift ger en generellt bättre gasrespons, starkare botten, och mer toppeffekt.

Priser:
250cc 131 900:-
300cc 133 900:-

IN I MINSTA DETALJ

Anpassa din motorcykel utefter förhållanden! Men hjälp av de olika mappningsverktygen, får du en hoj som anpassar sig bättre till olika banor.

Slimad design, för optimal känsla och körbarhet.

Smidigt och lättsvängt chassi!

Bottenstark, och linjär motorkraft, som passar motionärer, så väl som världsmästare.

LÅT DIG INSPIRERAS

TEKNISK INFO

Motortyp: Enkel-cylinder, 2-takt. vattenkyld

Cylinderdiameter: 66.4mm
Slaglängd: 72mm

Kubik: 249cc

Kompressionsförhållande: 13.2:1
Avgasventil: BPV System
Start: Kick
Tändning: AC Kokusan - Digital CDI
Tändstift: NGK BR9ECMVX
Bränsle: Oljeblandat

Förgasare: Keihin PWK 36

Koppling: Oljekoppling
Växellåda: 6 Växlar
Motorolja: Putoline MX7

Ram: Stålram
Hjulbas: 1482mm
Längd: 2172mm
Bredd: 815mm
Höjd: 1270